Ieškoti
Padangų paieška Dealer Finder

Vairavimo patarimai

Kaip elgtis įklimpus

Užklimpus lede, sniege, purve ar šlapioje žolėje, transporto priemonę reikia švelniai siūbuoti pirmyn ir atgal, automobilyje su automatine pavarų dėže pakartotinai perjungiant pavarų svirtį tarp priekinės ir atbulinės eigos, o automobilyje su mechanine pavarų dėže – tarp atbulinės eigos ir antros pavaros. Reikia stengtis, kad ratai prasisuktų kuo mažiau. Jėga, kurią sukuria greitai besisukanti padanga, gali tiesiog susprogdinti ir nutraukti padangą. Kai kurių transporto priemonių atveju padangos gali pasiekti tokią būklę greičiau nei per penkias sekundes.


Atsarginės padangos naudojimas

Įvairiose naujose transporto priemonėje yra laikinas atsarginis ratas. Jis paprastai būna gerokai mažesnis nei kiti automobilio ratai. Reikia žinoti, kad atsarginiam ratui keliama daug daugiau apribojimų nei įprastiems ratams, įskaitant susijusių su važiavimo greičiu ir rekomenduojamu nuvažiuoti atstumu. Kai kuriems atsarginiams ratams pripūsti reikia naudoti specialų balionėlį.

Kaip naudoti atsarginį ratą, skaitykite automobilio instrukcijoje ir susipažinkite su informacija ant atsarginio rato šoninės sienelės. Ir nepamirškite, kad reikia dažnai tikrinti atsarginio rato padangos oro slėgį.


Slydimas vandeniu

Sukibimo praradimą važiuojant šlapiu keliu, kuris vadinamas slydimu vandeniu, sukelia trys pagrindiniai toliau išvardinti veiksniai.

Automobilio greitis. Greičiui didėjant, sukibimas su šlapiu paviršiumi gerokai sumažėja.

Vandens gylis. Kuo vanduo gilesnis, tuo greičiau prarandamas sukibimas, nors net ir nedidelis vandens sluoksnis gali sukelti sukibimo praradimą važiuojant mažu greičiu.

Padangų protektoriaus gylis. Padangoms dylant, jų gebėjimas išvengti slydimo vandeniu mažėja.

Kadangi slydimas vandeniu gali sukelti visišką sukibimo ir automobilio kontrolės praradimą, reikia visada sumažinti greitį ir atsižvelgti į kitus eismo dalyvius.


Važiavimas apledėjusiu ir apsnigtu keliu

Universalios padangos pagamintos taip, kad suteiktų geresnį sukibimą su apsnigta danga, nei padangos, kurios nėra skirtos visiems metų laikams. Jūsų padangos greičiausiai yra universalios, jei ant padangos borto yra raidės „M + S“. Šios raidės reiškia „purvas ir sniegas“. Tačiau jei jums reikia universalių padangų, dėl skirtingų JAV ir Europos taisyklių reikėtų visada pasitikslinti pas savo padangų pardavėją, ar pasirinktos padangos yra tinkamos. Nereikėtų pasikliauti tik raidėmis „M + S“.

Net geriausios universalios padangos neužtikrins pakankamo sukibimo, jei per ledą ir sniegą važiuosite greitai. Žiemos sąlygomis kelyje reikia laikytis mažiausiai 12 kartų ilgesnio stabdymo kelio.

Labiausiai rekomenduojama naudoti žiemines padangas, kai temperatūra nukrenta žemiau 7 °C. Žieminės padangos pasižymi daug geresnėmis stabdymo ir sukibimo savybėmis nei vasarinės ir universalios padangos. Todėl kai kuriose šalyse jos yra privalomos. Tačiau net jei žieminės padangos ir neprivalomos, jų privalumai saugumo atžvilgiu visais atvejais, kai temperatūra yra žemesnė nei 7 °C, yra neprilygstami. Tokioje temperatūroje žieminės padangos suteikia geresnį sukibimą ir trauką važiuojant sausu ir šlapiu keliu, taip pat esant ledo ir sniego.
 


Saugus vairavimas žiemą

Užsidėkite žiemines padangas.

Važiuokite mažesniu greičiu. Net geros eismo sąlygos gali greitai pablogėti.

Padidinkite savo stabdymo kelią – jis turi būti bent 12 kartų ilgesnis nei važiuojant sausu keliu. Gali būti, kad ne visada bus reikalingas toks didelis atstumas, tačiau jei vis dėlto prireiktų, jausitės ramus, kad vairuojate saugiai.

Patikrinkite savo padangų būklę. Nudilusios padangos blogiau sukimba su kelio danga.