ES ženklinimas
ES padangų ženklinimo taisyklės
Nuo 2012 m. lapkričio 1 d. ženklinimas yra privalomas daugumai automobilių, furgonų ir krovininių automobilių padangų, pagamintų po 2012 m. birželio 30 d., kurios parduodamos Europos Sąjungoje.
Šis ženklinimas įvestas siekiant pagerinti padangų saugumą ir aplinkai nekenksmingą efektyvumą bei padėti klientams rinktis turint pakankamai informacijos.
Ant padangų yra etiketės, kuriose pateikiami pasipriešinimo riedėjimui, sukibimo su šlapia kelio danga ir išorinio triukšmo rodikliai.
Padangų gamintojai privalo pateikti šią etikečių informaciją savo interneto svetainėse ir gaminių dokumentuose.
Platintojai taip pat turi prieš klientui pasirenkant padangas parodyti klasifikacijos informaciją etiketėje ir šią informaciją pateikti sąskaitoje faktūroje.
Etiketėje naudojama gerai žinoma spalvų kodų klasifikacija, kurią dažnai galima matyti ant elektrinių buities prietaisų ir automobilių. Žiūrėkite pavyzdį paveikslėlyje kairėje pusėje.
Etiketėje nurodytų trijų kategorijų paaiškinimas pateikiamas toliau.
Kairėje etiketės pusėje pateikta pasipriešinimo riedėjimui klasifikacija.
Klasifikacija prasideda nuo aukščiausio rodiklio A ir baigiasi mažiausiu rodikliu G. Europos Sąjunga nusprendė, kad D bus nenaudojama klasė. Tai reiškia, kad jei padangos neatitinka C klasės pasipriešinimo riedėjimui, jos priskiriamos E klasei.
Pasipriešinimas riedėjimui yra padangų poveikio aplinkai įvertinimas. Kuo rodiklis didesnis, tuo mažesnis pasipriešinimas riedėjimui. Pasipriešinimas riedėjimui yra jėga, kurią turi įveikti transporto priemonės variklis, kad padangos judėtų. Paprastai sakant, mažas pasipriešinimas riedėjimui reiškia, kad padangoms reikės mažiau energijos įveikti tam tikrą atstumą.
Mažas pasipriešinimas riedėjimui gali pagerinti ir degalų ekonomiją.
Dešinėje etiketės pusėje pateikta sukibimo su šlapia kelio danga klasifikacija.
Sukibimas su šlapia kelio danga matuojamas atliekant standartinį bandymą. Kaip ir pasipriešinimo riedėjimui atveju, aukštesnis rodiklis reiškia didesnį bandymų metu nustatytą padangų efektyvumą.
Sukibimo su šlapia kelio danga bandymas sukurtas siekiant pateikti tarpusavyje palyginamus padangų rezultatus. Tai labai sunku pasiekti, nes bandomo paviršiaus trintis ir aplinkos temperatūra gali labai paveikti rezultatus.
Į šiuos veiksnius bandymų procese atsižvelgiama taip, kad rezultatai būtų apskaičiuoti naudojant trinties ir temperatūros koeficientus. Be to, skiriasi žieminių ir vasarinių padangų bandymų sąlygos.
Kaip ir pasipriešinimo riedėjimui klasifikacijos atveju, sukibimo su šlapia kelio danga klasifikacijoje taip pat nėra D klasės. Padangos, kurių sukibimas ant šlapios kelio dangos yra šiek tiek mažesnis nei C klasės, klasifikuojamos kaip E klasės. Be to, sukibimo su šlapia kelio danga klasifikacijoje nėra G klasės. Žemiausias sukibimo su šlapia kelio danga rodiklis yra F.
Etiketės apačioje pateikta padangų keliamo išorinio triukšmo klasifikacija.
Išorinis triukšmas nurodytas etiketėje dviem skirtingais būdais. Pirmiausia – kaip konkretus triukšmo lygis decibelais.
Tačiau negalima tikėtis iš klientų, kad jie iš karto žinos, koks triukšmo lygis būdingas konkretaus dydžio padangoms, todėl pateikiamas paprastas grafinis paveikslėlis, kuriame matomos 1, 2 arba 3 garso bangos. Šios garso bangos pavaizduotos kaip lenktos juodos linijos, kurios didėja didėjant triukšmo lygiui.
Padangos, kurios etiketėje pavaizduota 1 garso banga, triukšmo lygis yra mažiausias atsižvelgiant į jos dydį. Dvi garso bangos yra vidutinis rodiklis, o trys garso bangos reiškia, kad padangai suteiktas aukščiausio triukšmo lygio rodiklis atsižvelgiant į jos dydį.
Atkreipkite dėmesį, kad kuo platesnės padangos, tuo daugiau triukšmo jos sukels, todėl garso bangomis išreikštos vertės skiriasi atsižvelgiant į padangų plotį. Pavyzdžiui, labai plačioms padangoms, kurių triukšmo lygis yra 70 decibelų, gali būti nurodyta žema garso bangomis išreikšta vertė. Tuo metu siauroms padangoms su tokiu pat 70 dB triukšmo lygiu būtų suteikta aukščiausia garso bangų klasė.