Ieškoti
Padangų paieška Dealer Finder

Degalų vartojimo efektyvumas

Vienas iš veiksnių, turinčių įtakos motorinių transporto priemonių degalų vartojimo efektyvumui, yra padangų pasipriešinimas riedėjimui. Pasirinkę padangas su aukštu degalų vartojimo efektyvumo rodikliu, su bake esančiu degalų kiekiu nuvažiuosite daugiau kilometrų, bus mažesnė ir CO2 emisija.

Pasipriešinimas riedėjimui pagrįstas tuo, kad riedėdama padanga deformuojasi ir sukelia energijos praradimą paverčiant ją šiluma. Kuo deformacija didesnė, tuo didesnis pasipriešinimas riedėjimui, todėl reikia daugiau degalų, kad transporto priemonė judėtų į priekį. Kitaip tariant, mažesnis pasipriešinimas riedėjimui reiškia mažesnes degalų sąnaudas ir kartu transporto priemonė išmeta mažiau teršalų, įskaitant CO² emisijas.

Naujosiose etiketėse bus nurodyti įvairūs pasipriešinimo riedėjimui lygmenys, iš kurių A reiškia aukščiausią degalų vartojimo efektyvumą, o G – mažiausią toje klasėje. Juoda rodyklė (šiuo atveju B) greta vertinimo nurodo gaminio efektyvumo lygį. D klasė netaikoma keleiviniams automobiliams. Visos padangos, neatitinkančios C klasės, klasifikuojamos kaip E klasės padangos.

Skirtumas tarp A ir G klasės gali reikšti net 7,5 % mažesnes degalų sąnaudas. Faktiškai, pasirinkus A klasės padangas vietoj G klasės padangų, galima sutaupyti 6 litrus degalų 1000 kilometrų. **

** Įvertinta pagal EB reglamente 1222/2009 pateiktus bandymų reikalavimus. Stabdymo kelias gali priklausyti nuo važiavimo sąlygų ir kitų įtaką darančių veiksnių.

Čia pateiktos ženklinimo vertės yra tik iliustracinio pobūdžio. Ženklinimas gali skirtis pagal padangų modelį ir dydį.

Sukibimas su šlapia kelio danga
Išorinis riedėjimo triukšmas